Data verhuizen CRM

portret
Mark
Marketeer

Spannend! Je wilt als tussenpersoon overstappen op nieuwe CRM software of verzekeringssoftware. Je hebt een nieuwe tool gevonden die op maat is gemaakt voor jouw business. En dus moeten al je klantgegevens mee verhuizen. Gaat dat wel goed? Of verlies je tijdens de verhuizing belangrijke gegevens? Gegevens die je door de jaren heen zorgvuldig hebt verzameld en beschermd en die je bij verlies alleen met veel moeite en tijd terugkrijgt. Verhuizen blijft een linke zaak. Hoe nu verder?

De angst regeert

Het dilemma is duidelijk: je wilt overstappen naar nieuwe CRM software. Nieuwe software met nieuwe mogelijkheden: je moet wel met je tijd mee, je moet blijven innoveren en verder digitaliseren. Maar wat als je je data verliest? Kun je maar beter niets doen? En de angst laten regeren? Of neem je een moedige stap en mis je straks een aantal essentiële klantgegevens?

Verouderde data

Innoveren is een must. Maar waar moet je beginnen? De ervaring leert inmiddels dat veel data versnipperd binnen en over diverse applicaties bij de intermediair zijn opgeslagen. Vaak zijn de gegevens (sterk) verouderd. De emailadressen kloppen bijvoorbeeld niet meer of er zijn meerdere mobiele nummers bekend en jij weet niet welke actief is. Je vraagt je af of die klant nog (steeds) een partner heeft. En of er inmiddels (meer) kinderen zijn. Belangrijke gegevens ontbreken en dat gaat ten koste van je klantcontacten. Én overstappen én je data weer op orde: hoe pak je dat aan?

Geen keuze

Intussen is het wel duidelijk dat je geen keuze hebt: je moet overstappen, je moet innoveren en je data actualiseren. Als je je laat leiden door angst dat er data verloren gaan blijf je bij het oude en kom je steeds meer op achterstand. De techniek staat niet stil en er is een reëel risico dat je klanttevredenheid eronder gaat lijden. En met de verouderde en vervuilde data ga je het ook niet redden: dat wordt alleen maar erger en het roept irritatie op bij zowel jezelf als bij je relaties. Bovendien ga je steeds meer opdrachten missen. Dus: doorpakken en overstappen is het devies.

Data opvragen

De kogel is door de kerk: je gaat overstappen op nieuwe CRM software. Je vraagt je data op bij je huidige leverancier. Die is verplicht je al je data op een handzame manier ter hand te stellen zodat je die op een veilige manier kunt verhuizen naar de nieuwe software. Helaas leert de praktijk dat die data vaak versnipperd zijn opgeslagen. Je krijgt ze van je huidige leverancier in een Excel/CSV bestandje toegestuurd, vaak al danig vervuild omdat ze vanuit verschillende databases zijn verzameld. En jouw nieuwe leverancier staat nu voor de uitdaging om alles weer netjes in het nieuwe systeem te krijgen. Gaat hem dat lukken of verlies je alsnog belangrijke data?

Overdragen

De oplossing voor al deze risico’s is om de gehele overdracht in handen te geven van fixfin. fixfin neemt het traject met een machtiging van je over en draagt zorg voor 100% zuivere dataoverdracht bij al je partijen. Daarnaast biedt fixfin je de mogelijkheid om de onzuivere data zuiver te maken. Ze zijn dan weer compleet en volledig up-to-date.

Verhuizen van en naar fixfin, altijd 100% veilig

Verhuizen naar fixfin kan dus 100% veilig en wordt volledig verzorgd. Zelfs als je ooit besluit te vertrekken dan geeft fixfin je data weer 100% veilig mee.

Onze support medewerkers nemen je graag mee tijdens een vrijblijvende “demo” tour.

Blog delen

Aanbevolen blogs

27 blogs
Blog-VoIP

VoIP. de geheime kracht die elke tussenpersoon nodig heeft

Blog categorieën

3 categorieën
BLOG categorie Algemeen
11 blogs

Algemeen

BLOG categorie Tips
13 blogs

Tips

BLOG categorie CRM
14 blogs

CRM

Niet gevonden wat je zocht?

Kun je niet vinden wat je zoekt? Ons supportteam helpt je graag verder.

Neem contact op via 038 30 30 343 of klik hieronder op de blauwe button. Bekijk ook onze FAQ voor meer informatie.

fixfin desktop en mobiel

Direct online demo starten

Ervaar fixfin nu zelf!
Geen gedoe, geen wachttijden – start direct een online demo en ontdek hoe fixfin jouw werk makkelijker maakt.
Binnen 30 seconden werk je in fixfin!

Klik op “Demo starten” en ga direct aan de slag!

Online demo of belafspraak

Plan direct jouw online demo of belafspraak!
Wil je zien hoe fixfin werkt en welke voordelen het jou biedt?
Boek eenvoudig een online demo of belafspraak met één van onze experts. Krijg live uitleg, helemaal afgestemd op jouw wensen.

Klik op één van de buttons en boek een demo of belafspraak!

Demo op locatie aanvragen

fixfin live in actie zien?
Dan zijn er twee opties.
Jij komt bij ons op kantoor langs (kosteloos) of wij bij bij jouw kantoor langs (199 euro – word je fixfin-fan, dan kosteloos)

Klik op één van de buttons en boek direct een demo bij jou of ons!

Account
Inloggen
Ga naar Mijnfifin
Oplossingen
Per gebruikssituatie
Speciaal voor jou
Per branche
Op maat gemaak
Functionaliteiten
Vele mogelijkheden
App
Overal werken
Tarieven
Tarieven
Modulaire pakketten
Hulpmiddelen
Video’s
Handige tutorials
Blogs
Leerzame content
FAQ
Veelgestelde vragen
Overstappen
Zelfstandig of uitbesteden
Contact
Wij staan voor je klaar
Over ons
Over het fixfin team

Blog delen: Data verhuizen CRM

portret
Mark
Marketeer
Deel de blog via de volgende kanalen:

Start nu je gratis demo

Kijk 4 weken rond in onze software; geen betaalgegevens nodig!
Per gebruikerssituatie
Communicatie
Alles op één plek
Workflow
Werk efficienter
Management
Groei met inzicht
Integraties
Veel koppelingen
Branches
Hypotheken
CRM voor hypotheken
Verzekeringen
CRM voor verzekeringen
Fiscaal
CRM voor fiscaal
Allround
CRM voor allround