Vijf tips om meer uit je medewerkers, jezelf en je assurantie software te halen

portret
Mark
Marketeer

Maximale efficiency, hoge productiviteit en supergemotiveerde medewerkers: je wilt dat natuurlijk ook allemaal in jouw assurantiekantoor. Maar is het niet te mooi om waar te zijn? Zijn het niet alleen maar mooie maar loze kreten? Misschien wel. Maar ik geef je vijf belangrijke tips. Probeer ze gewoon eens uit en kijk of jouw bedrijf dit ook kan: in minder tijd meer bereiken, betrokken werknemers en meer resultaat. En -ook niet onbelangrijk- een tevreden manager.   

Tip 1 Haal meer uit je personeel

De werknemers in jouw bedrijf vormen de key factor voor succes. Als zij gemotiveerd en betrokken hun werk doen, zal je bedrijf floreren: je omzet wordt groter, je krijgt meer klanten die ook nog eens tevreden zijn over jullie dienstverlening.

Zulke resultaten bereik je alleen maar als je personeel weet wat ze moet doen en het ook kan doen. Daarvoor heeft je personeel de juiste tools nodig: kennis van de business en de software. Dat leren ze door ervaring en door training. Het is belangrijk dat je je mensen regelmatig laat bijspijkeren zodat ze weten wat er te koop is in de markt, hoe ze met de nieuwe software kunnen werken en hoe ze de klanten nog beter kunnen bedienen met hun kennis van verzekeringen.

Een getraind team heeft de meeste kans om de wedstrijd te winnen. Investeer dus in je personeel met trainingen en cursussen. Dat betaalt zich altijd terug. Zo kun je je mensen trainen in het gebruik van -nieuwe- assurantie software. De ontwikkelaars begrijpen het belang daarvan en bieden die trainingen ook vaak zelf aan. Bij fixfin kun je bij de aanschaf van nieuwe software de gebruikers leren hoe ze die tools het beste kunnen gebruiken. Als je overstapt op software van fixfin hoort zo’n training er gewoon bij. En als je nieuwe mensen in dienst neemt kun je ze zo’n training laten volgen. En natuurlijk is het belangrijk je medewerkers regelmatig een actuele training aan te bieden, bijvoorbeeld bij een software update.

Tip 2 Haal meer uit je dag

Je zult niet de eerste manager zijn die z’n dag vrijwel volledig vult met het van dichtbij volgen van z’n medewerkers: wat doen ze, doen ze het wel goed, halen ze hun productie wel? Met zulk micromanagement heb je niet alleen jezelf maar ook je personeel te pakken.

Check even of jij zo’n manager bent:

  • Controleer je zoveel als je kunt wat je mensen doen en of ze het goed doen?
  • Denk je regelmatig dat je medewerkers sneller kunnen werken?
  • Houd jij de touwtjes het liefst zelf in handen?
  • Vind je dat jij hard werkt, harder dan de rest?

Een micromanager voelt zich sterk verantwoordelijk voor het resultaat van z’n team. Daar is niks mis mee. Maar je loopt zo wel het risico dat je je ervaren medewerkers in de weg zit en dat ze zich beknot voelen. Als een medewerker de vrijheid krijgt zijn werk naar eigen inzicht in te richten heeft hij meer plezier in zijn werk en voelt hij zich meer verantwoordelijk. En dat verhoogt zijn productiviteit en stimuleert hem om zelf te komen met creatieve oplossingen. En jij kunt je als manager richten op andere zaken. Zo haal je meer uit je dag en vergroot je het werkplezier van je team en van jezelf. En dat maakt jouw kantoor sterker.

Tip 3 Haal meer uit je software

Een van de meest effectieve manieren om de productiviteit van je assurantiekantoor te verhogen is door de beschikbare technologie en tools goed te gebruiken. Maak bijvoorbeeld gebruik van de kracht van een managementsysteem voor assurantiekantoren zoals fixfin. Daarmee kun je onder meer je klanten zelf basisaanvragen laten afhandelen via het klantenportaal. Met fixfin hoef je ook niet steeds te wisselen tussen programma’s voor zaken als e-mailen en sms’en, facturering en ontvangstbewijzen. En je kunt de productiviteit nog verder opvoeren met geautomatiseerde e-mailmarketing, de ingebouwde commissiemanager en downloads van verzekeraars. Haal meer uit je software met deze en andere toepassingen. Zo kun je efficiënter werken en dus ook productiever zijn. Je medewerkers gebruiken hun kostbare werktijd immers voor zaken die er echt toe doen en waar zij goed in zijn. En dat merken je klanten ook.

Tip 4 Geef toegang tot alle informatie

fixfin kan op allerlei manieren de productiviteit van jouw assurantiekantoor en medewerkers verhogen. Daarnaast biedt het ook het belangrijke voordeel dat je medewerkers toegang hebben tot alle documentatie die ze nodig hebben. Assurantiekantoren hebben veel informatie bij te houden. Het zoeken naar (klant)gegevens op verschillende programma’s en databases kost veel tijd en blokkeert de workflow. Als je fixfin gebruikt heb je als team op een gemakkelijk georganiseerde manier toegang tot alle gegevens die je op elk willekeurig moment nodig hebt. Daardoor bespaar je veel tijd, kun je klanten sneller bedienen en hoef je je niet bezig te houden met overbodig en inefficiënt gezoek.

Tip 5 Laat je cijfers bijhouden

Cijfers zijn belangrijk: ze geven je inzicht in de productiviteit en de resultaten van je werk. Maar dan moet je ze wel steeds actueel houden. En dat is nog niet zo eenvoudig. Maar wel als je de productiviteitscijfers laat bijhouden door fixfin. Onze software is speciaal ontwikkeld voor assurantiekantoren en cijfers bijhouden is daarin heel eenvoudig te doen. Je  kunt rapporten bekijken en desgewenst aanpassen aan de productie (en andere aspecten van je assurantiekantoor). Zo weet je altijd precies hoe de vlag erbij hangt in jouw kantoor.

Kortom

Het verhogen van de productiviteit van je assurantiekantoor hoeft niet moeilijk te zijn. Train je team en geef ze ruimte en verantwoordelijkheid, hou zelf de grote lijnen in de gaten en zorg voor de juiste software. Zo vergroot je het werkplezier van je team en van jezelf en verhoog je de productiviteit en efficiëntie van je bureau.

Kijk vervolgens naar de toekomst om manieren te vinden om de productiviteit op de lange termijn te verbeteren. fixfin is daarin je partner die graag met je meekijkt.

Probeer onze assurantie software gratis 14 dagen uit! Vraag een demo aan en wij nemen contact op om jou een-op-een uit te leggen hoe onze software werkt en de voordelen ervan. Neem de eerste stap naar efficiëntie en verbetering met fixfin.

Blog delen

Aanbevolen blogs

27 blogs
Blog-VoIP

VoIP. de geheime kracht die elke tussenpersoon nodig heeft

Blog categorieën

3 categorieën
BLOG categorie Algemeen
11 blogs

Algemeen

BLOG categorie Tips
13 blogs

Tips

BLOG categorie CRM
14 blogs

CRM

Niet gevonden wat je zocht?

Kun je niet vinden wat je zoekt? Ons supportteam helpt je graag verder.

Neem contact op via 038 30 30 343 of klik hieronder op de blauwe button. Bekijk ook onze FAQ voor meer informatie.

fixfin desktop en mobiel

Direct online demo starten

Ervaar fixfin nu zelf!
Geen gedoe, geen wachttijden – start direct een online demo en ontdek hoe fixfin jouw werk makkelijker maakt.
Binnen 30 seconden werk je in fixfin!

Klik op “Demo starten” en ga direct aan de slag!

Online demo of belafspraak

Plan direct jouw online demo of belafspraak!
Wil je zien hoe fixfin werkt en welke voordelen het jou biedt?
Boek eenvoudig een online demo of belafspraak met één van onze experts. Krijg live uitleg, helemaal afgestemd op jouw wensen.

Klik op één van de buttons en boek een demo of belafspraak!

Demo op locatie aanvragen

fixfin live in actie zien?
Dan zijn er twee opties.
Jij komt bij ons op kantoor langs (kosteloos) of wij bij bij jouw kantoor langs (199 euro – word je fixfin-fan, dan kosteloos)

Klik op één van de buttons en boek direct een demo bij jou of ons!

Account
Inloggen
Ga naar Mijnfifin
Oplossingen
Per gebruikssituatie
Speciaal voor jou
Per branche
Op maat gemaak
Functionaliteiten
Vele mogelijkheden
App
Overal werken
Tarieven
Tarieven
Modulaire pakketten
Hulpmiddelen
Video’s
Handige tutorials
Blogs
Leerzame content
FAQ
Veelgestelde vragen
Overstappen
Zelfstandig of uitbesteden
Contact
Wij staan voor je klaar
Over ons
Over het fixfin team

Blog delen: Vijf tips om meer uit je medewerkers, jezelf en je assurantie software te halen

portret
Mark
Marketeer
Deel de blog via de volgende kanalen:

Start nu je gratis demo

Kijk 4 weken rond in onze software; geen betaalgegevens nodig!
Per gebruikerssituatie
Communicatie
Alles op één plek
Workflow
Werk efficienter
Management
Groei met inzicht
Integraties
Veel koppelingen
Branches
Hypotheken
CRM voor hypotheken
Verzekeringen
CRM voor verzekeringen
Fiscaal
CRM voor fiscaal
Allround
CRM voor allround