Je assurantiekantoor automatiseren met fixfin

portret
Mark
Marketeer

Natuurlijk is het handig en verstandig om onderdelen van je assurantiekantoor te automatiseren. Het bespaart je tijd, je werkt efficiënter en je hoeft minder energie te besteden aan steeds weerkerende processen en acties zoals het onderzoeken en actualiseren van polissen en interactie met relaties. Daardoor krijgen jij en je medewerkers meer tijd om je relaties beter van dienst te zijn. Alle begin is moeilijk en daarom geven we je een paar voorbeelden van een aantal processen die elk financieel advieskantoor gemakkelijk kan automatiseren. 

De workflow rond nieuwe klanten

Het automatiseren van de informatie van en voor je -nieuwe- relaties heeft voor veel advieskantoren de hoogste prioriteit. Als je die lead workflow goed voor elkaar hebt en als je je klanten tijdig voedt met waardevolle en actuele informatie voelen zij zich eerder en meer verbonden met jouw product en bedrijf. Daardoor nemen ze eerder je producten en diensten af.

Met fixfin kun je de leadgeneratie en -nurturing automatiseren en zo krijgen je leads een snelle reactie van iemand in je team. Dat is cruciaal, want die snelle reactietijd geeft jouw kantoor een voorsprong op andere financieel advieskantoren.

Welkommails

Met het versturen van welkommails naar nieuwe relaties maak je een goede eerste indruk bij nieuwe relaties, zij voelen zich daardoor welkom. Begin met een e-mail waarin je hen bedankt voor het kiezen van jouw advieskantoor. Gebruik vervolgens de volgende e-mail om hen aan te moedigen zich in te schrijven voor je nieuwsbrief, je te volgen op sociale media, een gratis offerte aan te vragen of een andere actie uit te voeren.

Je kunt ook een derde welkommail opnemen waarin je om wat basisinformatie over je relaties vraagt. Zorg ervoor dat je uitlegt dat je deze zult gebruiken om hen beter van dienst te zijn, bijvoorbeeld door aangepaste offertes aan te bieden of om te voorkomen dat ze onnodige mails krijgen.

Met een relatie service softwaresysteem zoals het fixfin CRM beschik je over e-mail automatisering en marketingtool en hoef je deze handelingen dus maar één keer te doen!

Transactie e-mails

Elk assurantiekantoor stuurt dagelijks veel transactie-mails. Denk aan bevestigingsberichten voor afgenomen polissen of gedane betalingen. Het automatiseren van deze transactie-mails is met het juiste CRM-systeem voor assurantiekantoren eenvoudig te doen en het bespaart je team tijd. Je kunt deze transactie-mails zelfs gebruiken als een kans om cross-sell, upsell of feedback te krijgen. fixfin biedt je deze mogelijkheden en nog veel meer! Daar over lees je hieronder meer.

Contactmomenten

Je weet dat er ongeveer zes of zeven contactmomenten nodig zijn om een lead om te zetten in een relatie voor een verzekering. Wist je dat je deze contactmomenten kunt automatiseren? Dat werkt net zoals bij e-mails. Zo kun je ook automatische herinneringen instellen voor je team om leads op een bepaald moment te bellen. Daardoor gaan nieuwe klanten en nieuwe kansen niet verloren in de eindeloze to-do lijsten.

Herinneringen voor verlengingen

Dat is altijd een belangrijk moment om contact met je relaties te hebben: als de polis toe is aan een verlenging (prolongatie). Die moet je dus niet missen. Sterker nog: je moet dat moment benutten. En ervoor zorgen dat je je klanten tijdig informeert. Als je dat proces automatiseert mis je nooit weer een herinnering of een relatie of een kans. Met goede beheersoftware zoals de fixfin nazorgtool, weet je wat en wanneer je iets kunt/moet om een upsell te genereren.

Indelen van je relaties

Geen enkele relatie zit te wachten op weer een overbodige email met irrelevante informatie. Als je je relaties segmenteert kun je veel doelgerichter communiceren. Met segmentatie  kun je je e-mails en andere berichtgeving aan de relatie aanpassen. Het voorkomt bijvoorbeeld dat je een opstalverzekering gaat voorleggen/adviseren aan relaties die geen huis bezitten.

Verzamelen van feedback van relaties

Wat vinden de relaties van jouw producten en dienstverlening en hoe kun je ze nog beter bedienen? Op zulke informatie zat je nou net te wachten. Het goede nieuws is dat je feedback van je relaties heel goed kunt automatiseren. Met fixfin kun je feedbacklinks opnemen in de transactie-mails die je naar relaties stuurt. Deze links kunnen leiden naar een enquête over je producten en diensten.

Statistieken bekijken

En dit doet automatiseren van processen ook: je krijgt een digitaal verslag van de processen met alle relevante data. Met die gegevens krijg je meer inzicht in wat je relaties doen en niet doen. Daarop kun je vervolgens je marketingstrategieën aanpassen. Je kunt die gegevens bijvoorbeeld ook gebruiken om de best presterende acties te achterhalen, zodat je deze strategieën kunnen delen met anderen binnen je advies en backofficeteam.

Met een verzekeringssoftware zoals fixfin kun je nog veel meer statistieken en inzichten genereren zoals rapporten met gegevens over vernieuwingen, productie of het inlog gedrag web/app van de relatie.

Automatiseren loont

Het mag duidelijk zijn: er valt veel winst te behalen met het automatiseren van je bedrijfsprocessen. Alle begin is moeilijk; daarom kun je het beste eenvoudig beginnen met bijvoorbeeld het automatiseren van e-mails. Als je merkt dat het werkt kun je meer processen automatiseren. En krijgt je team meer tijd om zich te richten op belangrijker taken die meer omzet genereren.

Meer weten of automatiseren ook loont voor jou kantoor? Bel of mail ons voor een vrijblijvend en gratis adviesgesprek. We laten je graag zien hoe fixfin voor jouw assurantiekantoor werkt. Meld je aan en ontvang een persoonlijke, één op één demonstratie van fixfin en probeer de software 14 dagen gratis uit.

Blog delen

Aanbevolen blogs

27 blogs
Blog-VoIP

VoIP. de geheime kracht die elke tussenpersoon nodig heeft

Blog categorieën

3 categorieën
BLOG categorie Algemeen
11 blogs

Algemeen

BLOG categorie Tips
13 blogs

Tips

BLOG categorie CRM
14 blogs

CRM

Niet gevonden wat je zocht?

Kun je niet vinden wat je zoekt? Ons supportteam helpt je graag verder.

Neem contact op via 038 30 30 343 of klik hieronder op de blauwe button. Bekijk ook onze FAQ voor meer informatie.

fixfin desktop en mobiel

Direct online demo starten

Ervaar fixfin nu zelf!
Geen gedoe, geen wachttijden – start direct een online demo en ontdek hoe fixfin jouw werk makkelijker maakt.
Binnen 30 seconden werk je in fixfin!

Klik op “Demo starten” en ga direct aan de slag!

Online demo of belafspraak

Plan direct jouw online demo of belafspraak!
Wil je zien hoe fixfin werkt en welke voordelen het jou biedt?
Boek eenvoudig een online demo of belafspraak met één van onze experts. Krijg live uitleg, helemaal afgestemd op jouw wensen.

Klik op één van de buttons en boek een demo of belafspraak!

Demo op locatie aanvragen

fixfin live in actie zien?
Dan zijn er twee opties.
Jij komt bij ons op kantoor langs (kosteloos) of wij bij bij jouw kantoor langs (199 euro – word je fixfin-fan, dan kosteloos)

Klik op één van de buttons en boek direct een demo bij jou of ons!

Account
Inloggen
Ga naar Mijnfifin
Oplossingen
Per gebruikssituatie
Speciaal voor jou
Per branche
Op maat gemaak
Functionaliteiten
Vele mogelijkheden
App
Overal werken
Tarieven
Tarieven
Modulaire pakketten
Hulpmiddelen
Video’s
Handige tutorials
Blogs
Leerzame content
FAQ
Veelgestelde vragen
Overstappen
Zelfstandig of uitbesteden
Contact
Wij staan voor je klaar
Over ons
Over het fixfin team

Blog delen: Je assurantiekantoor automatiseren met fixfin

portret
Mark
Marketeer
Deel de blog via de volgende kanalen:

Start nu je gratis demo

Kijk 4 weken rond in onze software; geen betaalgegevens nodig!
Per gebruikerssituatie
Communicatie
Alles op één plek
Workflow
Werk efficienter
Management
Groei met inzicht
Integraties
Veel koppelingen
Branches
Hypotheken
CRM voor hypotheken
Verzekeringen
CRM voor verzekeringen
Fiscaal
CRM voor fiscaal
Allround
CRM voor allround