Meer rust en ruimte voor tussenpersonen

portret
Mark
Marketeer

Hoe je je relaties sneller en beter kunt benaderen en behandelen

Druk, druk, druk. Je volle mailbox, relaties die bellen, gesprekken voeren, het is vaak rennen en vliegen om alles (op tijd) af te hebben. Hoe kun je als onafhankelijke tussenpersoon rust en ruimte vinden om je werk goed te doen? Dat kan met een softwarepakket dat jou adequaat ondersteunt in je bedrijfsprocessen en dat jou helpt bij het stroomlijnen van je klantcontacten. Het is nu het moment om voor zo’n CRM-systeem of verzekeringssoftware systeem te kiezen. Aan welke eisen moet zo’n pakket voldoen zodat jij niet weer alles zelf moet doen? 

1. Brengt bedrijfsprocessen in beeld

Je wilt als tussenpersoon overzicht hebben over wie je klanten zijn, wat ze doen en wat ze nodig hebben. Als je hun actuele data en polissen bij de hand hebt, kun je snel zien welke actie nu nodig is. Hoe meer overzicht, hoe sneller jij kunt werken. Met zo’n modern beheersysteem bespaar je tijd en voorkom je frustraties. Jij en je personeel weten in één oogopslag wat ze moeten doen. En je kunt je zelf verder wijden aan winstgevende activiteiten als acquisitie en marketing. Of gewoon genieten van je vrije tijd.

2. Koppelt data snel en efficiënt

Het maken van een offerte voor een klant of het bijwerken van polisgegevens kan uren of zelfs dagen duren: papieren documenten heen en weer sturen, achter contactpersonen aanbellen, enzovoort. Met een goed CRM-systeem is dat voortdurend opzoeken en heen en weer schuiven van informatie van en naar verschillende systemen overbodig geworden. Zo’n systeem koppelt relatie, tussenpersoon en verzekeraar of bank in real time aan elkaar. Je bent geen uren tijd meer kwijt aan het bij elkaar zoeken van alle klantgegevens. De software onderhoudt verbinding met verzekeringsmaatschappijen en banken zodat je altijd de actuele gegevens in beeld hebt en je relatie in no time een passend voorstel kunt doen, eenvoudig een offerte kunt uitbrengen, tarieven kunt vaststellen of polisinformatie aan je relaties kunt doorgeven.

3. Automatiseert het contact met relaties

Namen, adressen, polissen, uitgebrachte offertes, gepleegde telefoontjes en verstuurde mails: van elke relatie moet je een massa gegevens bijhouden. Een modern CRM-systeem automatiseert al deze informatie zodat je direct inzicht hebt in alle actuele klantgegevens. Daardoor kun je snel en eenvoudig een passend voorstel doen aan je relaties. Met de correcte data kom je als tussenpersoon efficiënt en betrouwbaar over. En dat weet een klant wel te waarderen.

4. Is gebruikersvriendelijk

Dat is wat je wilt: CRM-software waar je snel en eenvoudig mee kunt werken. Een modern CRM-systeem heeft een toegankelijk en handig dashboard, koppelingsmogelijkheden en e-mail software die processen voor je automatiseert. Dat maakt het werken met zo’n systeem niet alleen eenvoudig maar ook nog eens heel plezierig. En meer plezier in ons werk willen we natuurlijk allemaal.

Niet achterblijven

Met de komst van moderne CRM-technologie vindt er een omslag plaats in de verzekeringsbranche. De consument-gerelateerde softwaretechnologie zal zich de komende jaren in rap tempo verder ontwikkelen. Het Engelse Breeze Insurance meldt dat ‘de wereldwijde investeringen in verzekeringssoftware zijn gestegen van 348 miljoen dollar in 2012 naar 6,15 miljard dollar in 2022.’

Als je als verzekeringskantoor niet wilt achterblijven kun je maar beter vandaag nog actie ondernemen. Anders lig je nu al mijlenver achter op je concurrenten.

Wil jij ook investeren in nieuwe technologie? fixfin is een compleet CRM-systeem dat jou niet alleen heel veel tijd en moeite bespaart, maar dat met je meedenkt en jou verder helpt met het groeien van jouw assurantiekantoor.

Vraag een gratis demo aan en probeer fixfin nu tijdelijk 14 dagen helemaal gratis.

Blog delen

Aanbevolen blogs

27 blogs
Blog-VoIP

VoIP. de geheime kracht die elke tussenpersoon nodig heeft

Blog categorieën

3 categorieën
BLOG categorie Algemeen
11 blogs

Algemeen

BLOG categorie Tips
13 blogs

Tips

BLOG categorie CRM
14 blogs

CRM

Niet gevonden wat je zocht?

Kun je niet vinden wat je zoekt? Ons supportteam helpt je graag verder.

Neem contact op via 038 30 30 343 of klik hieronder op de blauwe button. Bekijk ook onze FAQ voor meer informatie.

fixfin desktop en mobiel

Direct online demo starten

Ervaar fixfin nu zelf!
Geen gedoe, geen wachttijden – start direct een online demo en ontdek hoe fixfin jouw werk makkelijker maakt.
Binnen 30 seconden werk je in fixfin!

Klik op “Demo starten” en ga direct aan de slag!

Online demo of belafspraak

Plan direct jouw online demo of belafspraak!
Wil je zien hoe fixfin werkt en welke voordelen het jou biedt?
Boek eenvoudig een online demo of belafspraak met één van onze experts. Krijg live uitleg, helemaal afgestemd op jouw wensen.

Klik op één van de buttons en boek een demo of belafspraak!

Demo op locatie aanvragen

fixfin live in actie zien?
Dan zijn er twee opties.
Jij komt bij ons op kantoor langs (kosteloos) of wij bij bij jouw kantoor langs (199 euro – word je fixfin-fan, dan kosteloos)

Klik op één van de buttons en boek direct een demo bij jou of ons!

Account
Inloggen
Ga naar Mijnfifin
Oplossingen
Per gebruikssituatie
Speciaal voor jou
Per branche
Op maat gemaak
Functionaliteiten
Vele mogelijkheden
App
Overal werken
Tarieven
Tarieven
Modulaire pakketten
Hulpmiddelen
Video’s
Handige tutorials
Blogs
Leerzame content
FAQ
Veelgestelde vragen
Overstappen
Zelfstandig of uitbesteden
Contact
Wij staan voor je klaar
Over ons
Over het fixfin team

Blog delen: Meer rust en ruimte voor tussenpersonen

portret
Mark
Marketeer
Deel de blog via de volgende kanalen:

Start nu je gratis demo

Kijk 4 weken rond in onze software; geen betaalgegevens nodig!
Per gebruikerssituatie
Communicatie
Alles op één plek
Workflow
Werk efficienter
Management
Groei met inzicht
Integraties
Veel koppelingen
Branches
Hypotheken
CRM voor hypotheken
Verzekeringen
CRM voor verzekeringen
Fiscaal
CRM voor fiscaal
Allround
CRM voor allround