8 redenen om voor een digitale polismap te kiezen

portret
Mark
Marketeer

Als financiële dienstverlener wil je weten wat je klanten bezighoudt, hoe je het beste met ze in contact kunt blijven en hoe je ze een passend voorstel kunt doen. En zij willen weten welke producten ze bij jou hebben ondergebracht en hoe ze die snel en eenvoudig aan hun veranderende situatie kunnen aanpassen. Eigenlijk heb je een digitale polismap nodig.

Overzicht behouden

Met jouw groeiende klantenkring wordt het steeds lastiger om overzicht te houden op de administratie en communicatie. Met het risico dat je kansen of klanten mist. Je wilt overzicht houden over al die data, grafieken, boekhouding, e-mails, facturen en documenten. En ook je klanten vragen om een helder en actueel overzicht van hun producten. Een digitale polismap maakt onderdeel uit van een crm software voor tussenpersonen of verzekeringssoftware die de workflow beter in de hand willen krijgen. Maar wat levert crm software je eigenlijk op?

Je klanten beter in beeld met de digitale polismap

Allereerst kun je met zo’n digitale polismap je klanten beter bedienen. Je hebt beter in beeld wie je klanten zijn en wat ze nodig hebben. Daardoor kun je proactief acteren op hun behoeften: je hebt al een antwoord voordat ze de vraag hebben gesteld. Je kunt je klanten met zo’n crm pakket online een passend aanbod doen, een op maat oplossing voor hun problemen. Je kunt ze een reminder sturen om tijdig tot actie over te gaan bij bijvoorbeeld het verlopen van een polis, het overschrijden van een datum of het bij het wijzigen van voorwaarden. Zo kun je klanten vlot en op maat op hun wenken bedienen. En is dat ook niet precies wat je klanten van je verwachten anno 2021?

Een crm pakket dat past bij jouw bedrijf

Je kunt op internet allerlei pakketten vinden die tegemoetkomen aan jouw eisen. Bedenk wel goed wat je van het pakket vraagt en of dat pakket het ook kan leveren. Bekijk ook of het programma jouw klanten en hun gegevens in een goed overzicht weergeeft. En of een en ander goed beveiligd is. Bedenk ook goed wat ervoor nodig is om het crm pakket te integreren in je bedrijf. En dat het tijd kost om je systemen aan te passen en om met de nieuwe software te leren omgaan. Je klanten en medewerkers moeten immers aan het systeem wennen. Het is daarom belangrijk direct het juiste systeem te kiezen zodat je niet later nog een keer door dat gewenningsproces heen moet want dat kost tijd en geld.

Kiezen voor een digitale polismap

Een digitale polismap geeft je overzicht in je producten, je klanten en hun vragen en helpt je om snel en passend te acteren op de veranderende situatie van je klanten. En je klanten kunnen hun gegevens eenvoudig inzien en waar nodig bewerken, waar ze op dat moment ook zijn! Bovendien zien ze alle verzekeringen; dus ongeacht waar ze verzekerd zijn. Dat is een groot voordeel en biedt gemak! Zoek je zo’n digitale polismap? Deze digitale polismap is slechts één van de onderdelen van fixfin, de CRM software voor financiële dienstverleners.

  1. Alle verzekeringen overzichtelijk op één digitale plek
    Je klanten zien in een oogopslag al hun verzekeringen en waar ze zijn verzekerd.
  2. Altijd actueel en bij de hand
    Klanten hoeven niet meer te zoeken in een stapel papieren of een ordner naar hun verzekeringspapieren of polisvoorwaarden. Alles staat geordend in hun eigen stukje cloud: waar ze ook zijn, ze kunnen zelf al hun gegevens eenvoudig inzien.
  3. Midden in de nacht muteren
    Klanten hoeven niet meer te bellen om wijzigingen door te geven. Als bij wijze van spreken ’s nachts een baby wordt geboren dan kan hij hem of haar ‘s morgens al toevoegen via de polismap.
  4. Schadeafhandeling op de voet volgen
    De klant kan vanaf het melden van de schade elke stap digitaal volgen tot de uitkering van de schade. Zo is hij dankzij de digitale polismap altijd volledig op de hoogte.
  5. Automatische workflows
    De verzekeringen in de digitale polismap worden automatisch gecheckt: is je klant nog goed verzekerd, is hij onder- of onverzekerd? Zo kun je altijd tijdig een passende actie ondernemen.
  6. Automatische beoordeling na schadeafhandeling
    Met de digitale polismap wordt je klant altijd gevraagd hoe hij jouw schadeafhandeling heeft ervaren. Je relatie ontvangt automatisch een mail om een review te geven over jouw dienstverlening. Zo weet jij wat je eventueel nog kunt verbeteren.
  7. Passende nazorg
    Binnen de digitale polismap wordt automatisch nazorg gepleegd. Met behulp van 7 scans wordt het verzekeringspakket up to date gehouden of geoptimaliseerd.
  8. Alle data zijn veilig
    Alle data staat bij ons in de cloud. Door middel van two-factor-authentication borgen we de veiligheid van je klant. Daar bovenop hebben wij als een van de weinigen een cyber-risk-dekking. Gewoon omdat we jou en je klant optimaal willen beschermen.
  9. Eigen huisstijl
    Je kunt het dashboard je eigen huisstijl meegeven: logo’s, lettertype, kleuren. Zo vergroot je de herkenbaarheid voor je klant. De klant ervaart het als het jouw eigen vertrouwde omgeving.

Meer info over een digitale polismap

Wil je meer wilt weten over de software van fixfin, de CRM software voor financiële dienstverleners? Plan dan nu een gratis adviesgesprek in. Fixfin biedt de beste en meest complete polismap voor jou en je klanten? Ontzorg hen en jezelf met fixfin.

Blog delen

Aanbevolen blogs

27 blogs
Blog-VoIP

VoIP. de geheime kracht die elke tussenpersoon nodig heeft

Blog categorieën

3 categorieën
BLOG categorie Algemeen
11 blogs

Algemeen

BLOG categorie Tips
13 blogs

Tips

BLOG categorie CRM
14 blogs

CRM

Niet gevonden wat je zocht?

Kun je niet vinden wat je zoekt? Ons supportteam helpt je graag verder.

Neem contact op via 038 30 30 343 of klik hieronder op de blauwe button. Bekijk ook onze FAQ voor meer informatie.

fixfin desktop en mobiel

Direct online demo starten

Ervaar fixfin nu zelf!
Geen gedoe, geen wachttijden – start direct een online demo en ontdek hoe fixfin jouw werk makkelijker maakt.
Binnen 30 seconden werk je in fixfin!

Klik op “Demo starten” en ga direct aan de slag!

Online demo of belafspraak

Plan direct jouw online demo of belafspraak!
Wil je zien hoe fixfin werkt en welke voordelen het jou biedt?
Boek eenvoudig een online demo of belafspraak met één van onze experts. Krijg live uitleg, helemaal afgestemd op jouw wensen.

Klik op één van de buttons en boek een demo of belafspraak!

Demo op locatie aanvragen

fixfin live in actie zien?
Dan zijn er twee opties.
Jij komt bij ons op kantoor langs (kosteloos) of wij bij bij jouw kantoor langs (199 euro – word je fixfin-fan, dan kosteloos)

Klik op één van de buttons en boek direct een demo bij jou of ons!

Account
Inloggen
Ga naar Mijnfifin
Oplossingen
Per gebruikssituatie
Speciaal voor jou
Per branche
Op maat gemaak
Functionaliteiten
Vele mogelijkheden
App
Overal werken
Tarieven
Tarieven
Modulaire pakketten
Hulpmiddelen
Video’s
Handige tutorials
Blogs
Leerzame content
FAQ
Veelgestelde vragen
Overstappen
Zelfstandig of uitbesteden
Contact
Wij staan voor je klaar
Over ons
Over het fixfin team

Blog delen: 8 redenen om voor een digitale polismap te kiezen

portret
Mark
Marketeer
Deel de blog via de volgende kanalen:

Start nu je gratis demo

Kijk 4 weken rond in onze software; geen betaalgegevens nodig!
Per gebruikerssituatie
Communicatie
Alles op één plek
Workflow
Werk efficienter
Management
Groei met inzicht
Integraties
Veel koppelingen
Branches
Hypotheken
CRM voor hypotheken
Verzekeringen
CRM voor verzekeringen
Fiscaal
CRM voor fiscaal
Allround
CRM voor allround