Verplichte nazorg: een extra werk of een extra kans?

portret
Mark
Marketeer

Nazorg is verplicht. Dat  weet iedereen die in de verzekerings- en hypotheekbranche werkt. En terecht. Want je wilt graag dat je klant de juiste producten krijgt en houdt. Maar hoe doe je dat precies?

Nazorg is cruciaal

Klanten precies de polis verstrekken die bij hun situatie past, dat is je uitdaging als assurantiekantoor. En daar hoort bij dat je er na verkoop van de polis ook voor zorgt dat die blijft passen bij de veranderende situatie van de klant. Terecht dus dat de Autoriteit Financiële Markten (AFM) het belang van goede nazorg benadrukt. Klanten hebben gewoon recht op een passende polis of dat nou voor een verzekering is of voor een hypotheek. Maar klanten hebben ook recht op continue begeleiding en informatievoorziening. Als de situatie van de klant verandert is er overleg nodig over de aanpassing van de polis.

Ook ontwikkelingen in de markt kunnen aanleiding zijn voor een overleg: past de polis ook nu nog bij de situatie van de klant? Die nazorg is een plicht maar ook een extra kans om -weer- met de klant in contact te komen. Alle reden om ervoor te zorgen dat je weet wat je klant nodig heeft op welk moment. Maar hoe kom je daarachter?

Nazorg kost tijd en geld

Voor een goede nazorg is het noodzakelijk dat je ‘alles’ weet van de situatie, wensen en eisen van de klant. Dat vraagt in de eerste plaats om een tijdige signalering. Daarna en daarnaast moet je je klanten informeren over voor hem belangrijke ontwikkelingen. Je moet contact opnemen met de klant, overleggen over zijn situatie en alternatieven aanbieden en overwegen. Je moet nieuwe afspraken maken, polissen aanpassen en de documentatie en de database actualiseren. Kortom, er ligt een fikse uitdaging voor je organisatie om de klant de juiste nazorg te bieden.

Nazorg is een tijdrovende klus. En dat zorgt voor een flinke werkdruk op assurantiekantoren en tussenpersonen.

De oplossing

Hoe los je dat complexe en tijdrovende probleem van nazorg op? Hoe zorg je dat je alle stappen en handelingen tijdig verricht en je klanten tevreden houdt en je houdt aan de regels van de AFM? Daarvoor is een prachtig CRM-systeem bedacht dat heel je nazorg automatiseert. Daardoor mis je nooit een afspraak, klant of polis. Een CRM-systeem op maat als dat van fixfin neemt je veel werk uit handen. Het zorgt voor actuele en accurate behandeling van de klant en zijn polis en zorgt voor een aanzienlijke besparing in tijd en geld. fixfin heeft een CRM-systeem ontwikkeld speciaal voor assurantiekantoren en financiële tussenpersonen. Met ons systeem kun je relaties gemakkelijk informeren over wijzigingen in hum polissen en hen direct passende alternatieven aanbieden. Je voldoet daarmee aan alle verplichtingen en gedragsnormen die de AFM stelt. Je houdt bovendien overzicht en bespaart tijd zodat je je kunt richten op wat echt belangrijk is: een goede relatie met je klanten.

fixfin: meer dan een CRM-systeem

Het fixfin CRM-systeem helpt je bij het managen van relaties en het informeren van je klanten over wijzigingen in de polis. Maar ons systeem gaat verder, veel verder.

  • Abonnementsstructuur
    Met fixfin kun je eenvoudig een abonnementsstructuur voor je bedrijf opzetten, waardoor je een beheersbare en continue inkomstenbron creëert.
  • Documentbeheer in de cloud
    Alle documenten kun je veilig en overzichtelijk opslaan in de cloud. Daardoor kunnen jij, je medewerkers en je klanten ze altijd en overal eenvoudig bereiken en bewerken.
  • Delen van informatie
    Met het fixfin CRM-systeem deel je gemakkelijk alle informatie en polissen met je relaties. Dat maakt het overleg een stuk eenvoudiger en je klant voelt zich bovendien serieus genomen. Openheid creëert immers vertrouwen.
  • Monitor je resultaten
    Dankzij de overzichtelijke structuur van ons CRM-systeem heb je direct een helder overzicht van je resultaten. Zo weet je altijd waar je aan toe bent en waar je kansen liggen.

Bekijk hier alle functies van fixfin

Meer weten?

Met fixfin verandert nazorg van een probleem in een extra kans. Een kans om je te onderscheiden en je bedrijf verder te professionaliseren. Zo’n kans mag je niet laten liggen.

Probeer fixfin vrijblijvend 14 dagen gratis of neem contact op voor een op maat gemaakte oplossing voor jouw bedrijf.

Blog delen

Aanbevolen blogs

27 blogs
Blog-VoIP

VoIP. de geheime kracht die elke tussenpersoon nodig heeft

Blog categorieën

3 categorieën
BLOG categorie Algemeen
11 blogs

Algemeen

BLOG categorie Tips
13 blogs

Tips

BLOG categorie CRM
14 blogs

CRM

Niet gevonden wat je zocht?

Kun je niet vinden wat je zoekt? Ons supportteam helpt je graag verder.

Neem contact op via 038 30 30 343 of klik hieronder op de blauwe button. Bekijk ook onze FAQ voor meer informatie.

fixfin desktop en mobiel

Direct online demo starten

Ervaar fixfin nu zelf!
Geen gedoe, geen wachttijden – start direct een online demo en ontdek hoe fixfin jouw werk makkelijker maakt.
Binnen 30 seconden werk je in fixfin!

Klik op “Demo starten” en ga direct aan de slag!

Online demo of belafspraak

Plan direct jouw online demo of belafspraak!
Wil je zien hoe fixfin werkt en welke voordelen het jou biedt?
Boek eenvoudig een online demo of belafspraak met één van onze experts. Krijg live uitleg, helemaal afgestemd op jouw wensen.

Klik op één van de buttons en boek een demo of belafspraak!

Demo op locatie aanvragen

fixfin live in actie zien?
Dan zijn er twee opties.
Jij komt bij ons op kantoor langs (kosteloos) of wij bij bij jouw kantoor langs (199 euro – word je fixfin-fan, dan kosteloos)

Klik op één van de buttons en boek direct een demo bij jou of ons!

Account
Inloggen
Ga naar Mijnfifin
Oplossingen
Per gebruikssituatie
Speciaal voor jou
Per branche
Op maat gemaak
Functionaliteiten
Vele mogelijkheden
App
Overal werken
Tarieven
Tarieven
Modulaire pakketten
Hulpmiddelen
Video’s
Handige tutorials
Blogs
Leerzame content
FAQ
Veelgestelde vragen
Overstappen
Zelfstandig of uitbesteden
Contact
Wij staan voor je klaar
Over ons
Over het fixfin team

Blog delen: Verplichte nazorg: een extra werk of een extra kans?

portret
Mark
Marketeer
Deel de blog via de volgende kanalen:

Start nu je gratis demo

Kijk 4 weken rond in onze software; geen betaalgegevens nodig!
Per gebruikerssituatie
Communicatie
Alles op één plek
Workflow
Werk efficienter
Management
Groei met inzicht
Integraties
Veel koppelingen
Branches
Hypotheken
CRM voor hypotheken
Verzekeringen
CRM voor verzekeringen
Fiscaal
CRM voor fiscaal
Allround
CRM voor allround