Provisie of abonnement?

Provisie of abonnement?

Dit is de beste keuze voor jouw assurantiekantoor.

Je kunt als assurantiekantoor kiezen voor grofweg twee verdienmodellen: verdienen op basis van provisie of werken met een abonnement. Beide keuzen hebben voor- en nadelen. Wij adviseren je om te gaan werken op abonnementsbasis. Waarom? We leggen het uit.

Meer stabiliteit door een constante inkomstenstroom

Als je werkt op provisiebasis bepaalt de hoogte van  het premiebedrag jouw beloning. Daardoor kunnen inkomsten fluctueren: hoe hoger de premie, hoe meer provisie. Maar ook: bij aanpassing van de  provisie door de verzekeraar, hoe minder inkomsten. Met een abonnementsstructuur heb je als assurantiekantoor een stabiele en voorspelbare inkomstenstroom met maandelijks vaste inkomsten ongeacht de hoogte van de verzekeringspremies. Daardoor zorg je voor financiële stabiliteit. Dat brengt de broodnodige rust in de tent. Bovendien maakt zo’n abonnementsstructuur het je gemakkelijker om te plannen en te investeren in groei. Maar vooral: je kunt je veel beter onderscheiden door je service en dienstverlening  (SLA’s) dan vanuit het werken op provisiebasis.

Bouwen aan vaste relaties

Met een abonnementsstructuur bouw je aan langdurige klantrelaties met een hogere loyaliteit in plaats van verdienen aan premietransacties. Klanten betalen maandelijks voor doorlopende en terugkerende diensten. Zo bouw je aan een band, aan loyaliteit en vertrouwen. En dat zijn belangrijke pijlers onder een gezond assurantiekantoor. Klanten raken gewend aan de regelmatige (proactieve) updates en laten hun pakket steeds meer over aan jouw vertrouwde zorg.

Ze weten dat jij weet wat ze nodig hebben en dat je ze op tijd met de juiste informatie op de hoogte houdt. En dat vertellen ze door in hun netwerk. Waardevolle service, werken aan klanttevredenheid en mond-tot-mondreclame laten jouw klantenbestand groeien en zorgen voor een gezond bedrijf met ruimte voor -nog meer- groei.

Meer ruimte voor groei

Met een abonnementsstructuur heb je de groei van je kantoor beter in de hand. Je bouwt aan een duurzame relatie met je klanten. Ze worden steeds meer vaste klanten die voor een stabiele inkomensstroom zorgen. Je bent niet -meer- afhankelijk van de provisiegrillen van de verzekeraars. Je kunt met de stijging van het aantal abonnementen je dienstenaanbod geleidelijk uitbreiden en nieuwe klanten aantrekken.

Eenvoudig overstappen

Met deze voordelen is het niet moeilijk om te kiezen voor de zekerheid van een abonnementsstructuur in plaats van de fluctuerende inkomstenstroom van werken op provisiebasis. Helemaal als je weet dat overstappen niet echt moeilijk is. fixfin, als CRM-systeem voor assurantiekantoren, kent als geen ander de voordelen van een abonnementsstructuur als het ideale businessmodel. Met fixfin kun je eenvoudig verschillende voorgeprogrammeerde abonnementsstructuren aan je bedrijf toevoegen en profiteren van de stabiliteit, schaalbaarheid en groeimogelijkheden die het biedt. Maak een afspraak met fixfin en ontdek hoe fixfin je kan ondersteunen bij het implementeren van een abonnementsmodel, inclusief de bijhorende documenten en het volledige beheer van de abonnementen, facturering en de communicatie met je relaties.

Abonneren doe je met fixfin

Het werken met een abonnementsstructuur biedt ook jouw assurantiekantoor aanzienlijke voordelen op het gebied van stabiliteit, schaalbaarheid en groeimogelijkheden. En je ontdekt al snel hoe goed het voelt om meer controle te hebben over een stabiele inkomensstroom binnen jouw bedrijf.

Met fixfin kun je eenvoudig een abonnementsstructuur aan je bedrijf toevoegen en profiteren van de voordelen die het biedt. Vraag een gratis demo aan van fixfin en wij leggen je vrijblijvend uit hoe eenvoudig het is om ook in jouw assurantiekantoor te gaan werken met een abonnementsstructuur.

Deel:

Recente artikelen

Dit is waar we ons recent mee bezig hebben gehouden.