Nazorgtool en zorgplicht Wft

Wil jij als financieel adviseur voldoen aan de zorgplicht WFT?
Ja toch zeker?
In oktober 2018 melde advocaat financieel recht Harm Jan Tulp dat adviseurs niet voldeden aan hun zorgplicht
zoals omschreven in artikel 4:20 en 4:21 van de Wft.
Dit terwijl de zorgplicht voor tussenpersonen al meer dan vijftien jaar geleden door de Hoge Raad aangenomen is.

fixfin borgt zorgplicht Wft

Met fixfin hoef je je geen zorgen te maken of je aan de zorgplicht Wft voldoet.
Wij hebben de volautomatisch geïntegreerde nazorgtool die zorgt dat je de wet Financieel Toezicht (Wft) niet overtreedt.

Sterker nog; onze nazorgtool zorgt ervoor dat je klanten service ervaren.

Hoe werkt de nazorgtool?

fixfin heeft de meest geavanceerde en uitgebreide volautomatische nazorg methodiek ontwikkeld. De nazorgtool bestaat uit aan ons CRM pakket gekoppelde servicescans.

Maar liefst meer dan 25 servicescans zijn vooraf door ons ingevuld. Kant-en-klaar dus. Maar het is alttijd mogelijk zelf vragen aan te passen, toe te voegen of de volgorde te wijzigen. Sterker nog; je kunt zelf een servicescan op maat maken. 

Wat mooi en makkelijk in de nazorgtool is is dat de servicescans op relatieniveau verstuurd kunnen worden. Maar ook naar een bepaalde doelgroep, branche en klanten van bepaalde verzekeraars of geldverstrekkers.  Je kunt de scans volautomatisch of handmatig versturen. Servicescans kun je ook periodiek (bijvoorbeeld jaarlijks of een paar weken voor een prolongatie) laten versturen. 

Met onze uitgebreide datachecks kun je makkelijk het hele proces van de servicescans volgen. De betreffende adviseur krijgt middels workflows bericht als er actie moet worden ondernomen bij een klant op basis van de ingevulde servicescan. 

Servicescans nazorgtool voorkomen claims klanten

Iedere actie, verzenden, reminders, het resultaat wordt ,inclusief de workflows, vastgelegd op relatieniveau. Je kunt altijd reproduceren wie, wat, waar en wanneer er iets gedaan is door jou en/of je klant. Maar ook wordt het vastgelegd als je klant heeft nagelaten iets te doen. Door deze complete documentatie en vastlegging voorkom je claims van klanten. Jij hebt aan je zorgplicht voldaan. 

Sterker nog; met de servicescans van fixfin voeg je ongevraagd waarde toe en verleen je extra service aan je klanten. En wat goed is om te weten; je klant wordt nooit “gespamd” met de nazorgtool. Zou een klant meerdere servicescans in een bepaalde periode ontvangen? Ons systeem voegt ze samen tot één servicescan. Gemak dient de klant toch? 

Je kunt de servicescans naadloos integreren met een van onze kant-en-klare nazorg abonnementen. Deze zijn plug & play; ofwel per direct kun je deze activeren voor je klanten. 

Met fixfin heb je de nazorg volledig onder controle en voorkom je claims van klanten!

De nazorgtool samengevat

  • Vragen voorgeprogrammeerd
  • Eenvoudig zelf vragen aanpassen of maken
  • Vastlegging op klant- en polisniveau
  • Automatisch periodiek versturen
  • Herinneringsmails
  • Volautomatisch
  • Voldoen aan zorgplicht
  • Claims van klanten voorkomen
  • Kifid proof

Vragen over hoe de nazorgtool van  fixfin werkt of een demo ontvangen? Bel ons op telefoonnummer 038 30 30 343, stuur ons een e-mail naar info@fixfin.nl of gebruik het online contactformulier. We horen graag van je!