Nazorg is verplicht. Dat weet iedereen die in de verzekerings- en hypotheekbranche werkt. En terecht. Want je wilt graag dat je klant de juiste producten krijgt en houdt. Maar hoe doe je dat precies?
Klanten precies de polis verstrekken die bij hun situatie past, dat is je uitdaging als assurantiekantoor. En daar hoort bij dat je er na verkoop van de polis ook voor zorgt dat die blijft passen bij de veranderende situatie van de klant. Terecht dus dat de Autoriteit Financiële Markten (AFM) het belang van goede nazorg benadrukt. Klanten hebben gewoon recht op een passende polis of dat nou voor een verzekering is of voor een hypotheek. Maar klanten hebben ook recht op continue begeleiding en informatievoorziening. Als de situatie van de klant verandert is er overleg nodig over de aanpassing van de polis.
Ook ontwikkelingen in de markt kunnen aanleiding zijn voor een overleg: past de polis ook nu nog bij de situatie van de klant? Die nazorg is een plicht maar ook een extra kans om -weer- met de klant in contact te komen. Alle reden om ervoor te zorgen dat je weet wat je klant nodig heeft op welk moment. Maar hoe kom je daarachter?
Voor een goede nazorg is het noodzakelijk dat je ‘alles’ weet van de situatie, wensen en eisen van de klant. Dat vraagt in de eerste plaats om een tijdige signalering. Daarna en daarnaast moet je je klanten informeren over voor hem belangrijke ontwikkelingen. Je moet contact opnemen met de klant, overleggen over zijn situatie en alternatieven aanbieden en overwegen. Je moet nieuwe afspraken maken, polissen aanpassen en de documentatie en de database actualiseren. Kortom, er ligt een fikse uitdaging voor je organisatie om de klant de juiste nazorg te bieden.
Nazorg is een tijdrovende klus. En dat zorgt voor een flinke werkdruk op assurantiekantoren en tussenpersonen.
Hoe los je dat complexe en tijdrovende probleem van nazorg op? Hoe zorg je dat je alle stappen en handelingen tijdig verricht en je klanten tevreden houdt en je houdt aan de regels van de AFM? Daarvoor is een prachtig CRM-systeem bedacht dat heel je nazorg automatiseert. Daardoor mis je nooit een afspraak, klant of polis. Een CRM-systeem op maat als dat van fixfin neemt je veel werk uit handen. Het zorgt voor actuele en accurate behandeling van de klant en zijn polis en zorgt voor een aanzienlijke besparing in tijd en geld. fixfin heeft een CRM-systeem ontwikkeld speciaal voor assurantiekantoren en financiële tussenpersonen. Met ons systeem kun je relaties gemakkelijk informeren over wijzigingen in hum polissen en hen direct passende alternatieven aanbieden. Je voldoet daarmee aan alle verplichtingen en gedragsnormen die de AFM stelt. Je houdt bovendien overzicht en bespaart tijd zodat je je kunt richten op wat echt belangrijk is: een goede relatie met je klanten.
Het fixfin CRM-systeem helpt je bij het managen van relaties en het informeren van je klanten over wijzigingen in de polis. Maar ons systeem gaat verder, veel verder.
Bekijk hier alle functies van fixfin
Met fixfin verandert nazorg van een probleem in een extra kans. Een kans om je te onderscheiden en je bedrijf verder te professionaliseren. Zo’n kans mag je niet laten liggen.
Probeer fixfin vrijblijvend 14 dagen gratis of neem contact op voor een op maat gemaakte oplossing voor jouw bedrijf.
Dit is waar we ons recent mee bezig hebben gehouden.