Je assurantiekantoor automatiseren met fixfin

Natuurlijk is het handig en verstandig om onderdelen van je assurantiekantoor te automatiseren. Het bespaart je tijd, je werkt efficiënter en je hoeft minder energie te besteden aan steeds weerkerende processen en acties zoals het onderzoeken en actualiseren van polissen en interactie met relaties. Daardoor krijgen jij en je medewerkers meer tijd om je relaties beter van dienst te zijn. Alle begin is moeilijk en daarom geven we je een paar voorbeelden van een aantal processen die elk financieel advieskantoor gemakkelijk kan automatiseren.

De workflow rond nieuwe klanten

Het automatiseren van de informatie van en voor je -nieuwe- relaties heeft voor veel advieskantoren de hoogste prioriteit. Als je die lead workflow goed voor elkaar hebt en als je je klanten tijdig voedt met waardevolle en actuele informatie voelen zij zich eerder en meer verbonden met jouw product en bedrijf. Daardoor nemen ze eerder je producten en diensten af.

Met fixfin kun je de leadgeneratie en -nurturing automatiseren en zo krijgen je leads een snelle reactie van iemand in je team. Dat is cruciaal, want die snelle reactietijd geeft jouw kantoor een voorsprong op andere financieel advieskantoren.

Welkommails

Met het versturen van welkommails naar nieuwe relaties maak je een goede eerste indruk bij nieuwe relaties, zij voelen zich daardoor welkom. Begin met een e-mail waarin je hen bedankt voor het kiezen van jouw advieskantoor. Gebruik vervolgens de volgende e-mail om hen aan te moedigen zich in te schrijven voor je nieuwsbrief, je te volgen op sociale media, een gratis offerte aan te vragen of een andere actie uit te voeren.

Je kunt ook een derde welkommail opnemen waarin je om wat basisinformatie over je relaties vraagt. Zorg ervoor dat je uitlegt dat je deze zult gebruiken om hen beter van dienst te zijn, bijvoorbeeld door aangepaste offertes aan te bieden of om te voorkomen dat ze onnodige mails krijgen.

Met een relatie service softwaresysteem zoals het fixfin CRM beschik je over e-mail automatisering en marketingtool en hoef je deze handelingen dus maar één keer te doen!

Transactie e-mails

Elk assurantiekantoor stuurt dagelijks veel transactie-mails. Denk aan bevestigingsberichten voor afgenomen polissen of gedane betalingen. Het automatiseren van deze transactie-mails is met het juiste CRM-systeem voor assurantiekantoren eenvoudig te doen en het bespaart je team tijd. Je kunt deze transactie-mails zelfs gebruiken als een kans om cross-sell, upsell of feedback te krijgen. fixfin biedt je deze mogelijkheden en nog veel meer! Daar over lees je hieronder meer.

Contactmomenten

Je weet dat er ongeveer zes of zeven contactmomenten nodig zijn om een lead om te zetten in een relatie voor een verzekering. Wist je dat je deze contactmomenten kunt automatiseren? Dat werkt net zoals bij e-mails. Zo kun je ook automatische herinneringen instellen voor je team om leads op een bepaald moment te bellen. Daardoor gaan nieuwe klanten en nieuwe kansen niet verloren in de eindeloze to-do lijsten.

Herinneringen voor verlengingen

Dat is altijd een belangrijk moment om contact met je relaties te hebben: als de polis toe is aan een verlenging (prolongatie). Die moet je dus niet missen. Sterker nog: je moet dat moment benutten. En ervoor zorgen dat je je klanten tijdig informeert. Als je dat proces automatiseert mis je nooit weer een herinnering of een relatie of een kans. Met goede beheersoftware zoals de fixfin nazorgtool, weet je wat en wanneer je iets kunt/moet om een upsell te genereren.

Indelen van je relaties

Geen enkele relatie zit te wachten op weer een overbodige email met irrelevante informatie. Als je je relaties segmenteert kun je veel doelgerichter communiceren. Met segmentatie  kun je je e-mails en andere berichtgeving aan de relatie aanpassen. Het voorkomt bijvoorbeeld dat je een opstalverzekering gaat voorleggen/adviseren aan relaties die geen huis bezitten.

Verzamelen van feedback van relaties

Wat vinden de relaties van jouw producten en dienstverlening en hoe kun je ze nog beter bedienen? Op zulke informatie zat je nou net te wachten. Het goede nieuws is dat je feedback van je relaties heel goed kunt automatiseren. Met fixfin kun je feedbacklinks opnemen in de transactie-mails die je naar relaties stuurt. Deze links kunnen leiden naar een enquête over je producten en diensten.

Statistieken bekijken

En dit doet automatiseren van processen ook: je krijgt een digitaal verslag van de processen met alle relevante data. Met die gegevens krijg je meer inzicht in wat je relaties doen en niet doen. Daarop kun je vervolgens je marketingstrategieën aanpassen. Je kunt die gegevens bijvoorbeeld ook gebruiken om de best presterende acties te achterhalen, zodat je deze strategieën kunnen delen met anderen binnen je advies en backofficeteam.

Met een verzekeringssoftware zoals fixfin kun je nog veel meer statistieken en inzichten genereren zoals rapporten met gegevens over vernieuwingen, productie of het inlog gedrag web/app van de relatie.

Automatiseren loont

Het mag duidelijk zijn: er valt veel winst te behalen met het automatiseren van je bedrijfsprocessen. Alle begin is moeilijk; daarom kun je het beste eenvoudig beginnen met bijvoorbeeld het automatiseren van e-mails. Als je merkt dat het werkt kun je meer processen automatiseren. En krijgt je team meer tijd om zich te richten op belangrijker taken die meer omzet genereren.

Meer weten of automatiseren ook loont voor jou kantoor? Bel of mail ons voor een vrijblijvend en gratis adviesgesprek. We laten je graag zien hoe fixfin voor jouw assurantiekantoor werkt. Meld je aan en ontvang een persoonlijke, één op één demonstratie van fixfin en probeer de software 14 dagen gratis uit.

Deel:

Recente artikelen

Dit is waar we ons recent mee bezig hebben gehouden.