Hoe transparant moet ik naar mijn klanten zijn?

Transparant zijn is de trend

Stel, je neemt een digitaal klantportaal om je klanten meer inzage te geven in hun gegevens. Bijvoorbeeld om ze zelf verzekeringen, voorwaarden of hypotheekrente(s) te laten vergelijken. Dat is wél de trend anno nu.

Transparantie is tegenwoordig heel belangrijk bij de consument en met behulp van een CRM met (volledig) klantportaal kan je als financieel dienstverlener aan deze nieuwe ‘eis’ voldoen. Maar hoever moet je gaan? Hoe transparant moet je eigenlijk zijn?

Tranparant zijn is een keuze

Stel je klanten kunnen in het klantportaal o.a. hun eigen verzekeringen inzien. Dan zien ze ook hoe jouw beloningsstructuur in elkaar steekt. Niet alle provisies van verzekeraars en producten zijn gelijk. Klanten weten dat niet altijd en kunnen zich daardoor laten beïnvloeden, wat niet onterecht is vanuit een financieel oogpunt.

Maar wil jij als tussenpersoon (en verantwoordelijke) dat je klanten dit zien? Of wil je juist deze transparantie niet en moeten de provisies onzichtbaar zijn voor je klant? Dan zou je in staat moeten zijn om dit te verbergen. Anders zou je niet met dat klantportaal kunnen werken.

Je moet flexibel kunnen zijn

De manier waarop jij als tussenpersoon je bedrijf runt, wordt dan beïnvloedt door de software. Ook als je wél transparant bent geweest en dit dankzij de software ineens niet meer kan zijn.

Daarnaast kan het ook zo zijn dat je bij de ene verzekering een andere methode hanteert dan bij de andere. Software die niet flexibel is valt dan al snel af!

Met een online klantportaal kun je transparant zijn. Je kunt je klant laten kiezen en hem zo de vrijheid geven om zijn of haar eigen keuzes te maken v.w.b. je beloningsstructuur c.q. dienstverlening op zijn/haar verzekering(s)pakket.

Kies de juiste middelen

Zorg er dan wel voor dat de gekozen software de mogelijkheid heeft om de mate van transparantie en inzicht daartoe aan te passen aan jouw werkwijze. Hanteer je een vaste commissie die overal gelijk is? Weten je klanten dit en weten ze wat je ervoor doet? Dan is het in je voordeel om alles te laten zien van iedere aanbieder.

Ben jij van mening dat je klanten niet alles hoeven te zien om toch een goede en eerlijke dienstverlening te krijgen? Pas dan de instellingen zo aan dat ze zien wat jij toelaat.

Jouw bedrijf, jij bepaalt

Uiteindelijk wil jij ‘in control’ zijn van jouw bedrijf en jouw informatie. Een software tool moet je verder helpen en niet beperken. fixfin heeft een eenvoudig te bedienen klantportaal waarbij dit allemaal in te stellen is. Geen beperkingen voor jou en hoe jij je bedrijf wenst te runnen, en zo hoort het te zijn. Op gedetailleerd niveau kun jij dit bij fixfin inregelen. Jij bepaalt.

Wees zo transparant als jij wilt zijn

Wil jij ook een hogere loyaliteit van je klant, wees dan transparant! Weet wel bij fixfin; niets hoeft alles kan.
Onze support medewerkers nemen je graag mee tijdens jouw vrijblijvende “demo” tour.

Claim je demo hier!

Deel:

Recente artikelen

Dit is waar we ons recent mee bezig hebben gehouden.