Spannend! Je wilt als tussenpersoon overstappen op nieuwe CRM software of verzekeringssoftware. Je hebt een nieuwe tool gevonden die op maat is gemaakt voor jouw business. En dus moeten al je klantgegevens mee verhuizen. Gaat dat wel goed? Of verlies je tijdens de verhuizing belangrijke gegevens? Gegevens die je door de jaren heen zorgvuldig hebt verzameld en beschermd en die je bij verlies alleen met veel moeite en tijd terugkrijgt. Verhuizen blijft een linke zaak. Hoe nu verder?
Het dilemma is duidelijk: je wilt overstappen naar nieuwe CRM software. Nieuwe software met nieuwe mogelijkheden: je moet wel met je tijd mee, je moet blijven innoveren en verder digitaliseren. Maar wat als je je data verliest? Kun je maar beter niets doen? En de angst laten regeren? Of neem je een moedige stap en mis je straks een aantal essentiële klantgegevens?
Innoveren is een must. Maar waar moet je beginnen? De ervaring leert inmiddels dat veel data versnipperd binnen en over diverse applicaties bij de intermediair zijn opgeslagen. Vaak zijn de gegevens (sterk) verouderd. De emailadressen kloppen bijvoorbeeld niet meer of er zijn meerdere mobiele nummers bekend en jij weet niet welke actief is. Je vraagt je af of die klant nog (steeds) een partner heeft. En of er inmiddels (meer) kinderen zijn. Belangrijke gegevens ontbreken en dat gaat ten koste van je klantcontacten. Én overstappen én je data weer op orde: hoe pak je dat aan?
Intussen is het wel duidelijk dat je geen keuze hebt: je moet overstappen, je moet innoveren en je data actualiseren. Als je je laat leiden door angst dat er data verloren gaan blijf je bij het oude en kom je steeds meer op achterstand. De techniek staat niet stil en er is een reëel risico dat je klanttevredenheid eronder gaat lijden. En met de verouderde en vervuilde data ga je het ook niet redden: dat wordt alleen maar erger en het roept irritatie op bij zowel jezelf als bij je relaties. Bovendien ga je steeds meer opdrachten missen. Dus: doorpakken en overstappen is het devies.
De kogel is door de kerk: je gaat overstappen op nieuwe CRM software. Je vraagt je data op bij je huidige leverancier. Die is verplicht je al je data op een handzame manier ter hand te stellen zodat je die op een veilige manier kunt verhuizen naar de nieuwe software. Helaas leert de praktijk dat die data vaak versnipperd zijn opgeslagen. Je krijgt ze van je huidige leverancier in een Excel/CSV bestandje toegestuurd, vaak al danig vervuild omdat ze vanuit verschillende databases zijn verzameld. En jouw nieuwe leverancier staat nu voor de uitdaging om alles weer netjes in het nieuwe systeem te krijgen. Gaat hem dat lukken of verlies je alsnog belangrijke data?
De oplossing voor al deze risico’s is om de gehele overdracht in handen te geven van fixfin. fixfin neemt het traject met een machtiging van je over en draagt zorg voor 100% zuivere dataoverdracht bij al je partijen. Daarnaast biedt fixfin je de mogelijkheid om de onzuivere data zuiver te maken. Ze zijn dan weer compleet en volledig up-to-date.
Verhuizen naar fixfin kan dus 100% veilig en wordt volledig verzorgd. Zelfs als je ooit besluit te vertrekken dan geeft fixfin je data weer 100% veilig mee.
Onze support medewerkers nemen je graag mee tijdens een vrijblijvende “demo” tour.
Dit is waar we ons recent mee bezig hebben gehouden.