Je hoort regelmatig van datalekken waarbij de gegevens van klanten zomaar op straat komen te liggen. Dat kan ook gebeuren bij klantenportaal crm of digital polismap (Lees hier meer over een digitale polismap). Geen wonder dat je je afvraagt of je klantgegevens bij jouw klantportaal wel veilig zijn. Je wilt natuurlijk niet het risico lopen dat software die jij gebruikt gehackt wordt of dat jouw klantgegevens ineens openbaar zijn. Hoe vind je een veilig systeem waarmee ook voor je klanten duidelijk is dat de maximale veiligheidsmaatregelen genomen zijn?
Beveiliging van je klantportaal crm is altijd aan de orde maar helemaal als je overweegt over te stappen naar nieuwe crm-software voor je dienstverlening. Misschien zie je wel de meerwaarde van de nieuwe portal in maar weet je niet of de beveiliging wel helemaal betrouwbaar is. Je wilt niet bij die gehackte bedrijven horen die in het nieuws komen met hun datalekken. Dat zou heel slecht zijn voor je naam en klandizie. Maar hoe weet je nou of jouw klantenportaal crm of die nieuwe software helemaal deugt en jouw klanten met de nieuwste technieken beveiligt? Je hoort je collega’s -en je klanten- al dingen roepen over risico’s, AVG en hackers.
Tja, misschien dat je dan toch maar beter bij je oude vertrouwde leverancier kunt blijven. Ook al ben je niet meer helemaal tevreden over die software, je wilt niet het risico lopen van datalekken. Gevolg is wel dat je begint achter te lopen met je dienstverlening en extra tijd moet steken in allerlei handelingen die bij andere portals al helemaal geautomatiseerd zijn. En als je navraagt hoe het is gesteld met de veiligheid van jouw portal weet de leverancier je eigenlijk geen bevredigende antwoorden te geven. Terwijl hij toch zou moeten weten hoe het zit, blijft hij het antwoord schuldig.
Wat moet je nu? Doorgaan met het oude met alle onbekende risico’s van dien of toch maar een nieuwe portal aanschaffen waarvan de leverancier zegt dat die 100% veilig is maar jij het ook niet zeker weet?
Het is jouw verantwoordelijkheid als tussenpersoon dat je werkt met veilige financiële software. Dus jij moet je ervan vergewissen dat die nieuwe tool, dat klantportaal CRM of die digitale polismap betrouwbaar is en niet te hacken. Maar hoe kom je daar achter? En hoe kun je jouw klanten ervan overtuigen dat je met de beste software werkt? Voorlopig zit je met heel wat vragen of het nou gaat om nieuwe software of software en tools waar je al langer mee werkt:
Een simpele oplossing op deze vragen is om hetzelfde te doen als wat je concullega’s doen. Dat betekent dat je gaat werken met dezelfde bekende tools als bij die bedrijven. Onder het motto ‘als iedereen het doet is het vast wel veilig’. Niet dus. Want alle kleine en ook grote bedrijven kunnen het slachtoffer worden van hackers. Denk aan Uber of Microsoft Trouwens zelfs Privacywaakhond AP blundert met gegevens.
Hoe ingewikkeld het ook lijkt, ook voor dit probleem is een oplossing. fixfin gebruikt als een van de weinige aanbieders van crm-software voor financiële dienstverleners een two-way-authentication. Een two-way-authentication is een authenticatiemethode waarbij je twee stappen succesvol moet doorlopen om ergens toegang tot te krijgen. Alleen als beide zijden toestemming geven om de gegevens te gebruiken, worden er data uitgewisseld. Dat sluit ongewenst gebruik door derden uit. En alsof dat nog niet genoeg is: de software van fixfin voldoet volledig aan de AVG-protocollen en alle beveiligingseisen zoals: SSL encryption data versleuteling. Bovendien zijn wij ISO-IEC 27001 gecertificeerd. Al jouw opgeslagen data vallen daarmee voor 100% onder onze cyberriskdekking. Hoeveel zekerheid wil je?
Wil jij je klanten de 100% zekerheid bieden van finfix software? Wil jij hun gegevens zo goed mogelijk beveiligen? Kies dan voor het crm-softwarepakket voor financiële dienstverleners van fixfin. Vraag hier je demo aan of neem contact op voor een gratis intakegesprek.
Dit is waar we ons recent mee bezig hebben gehouden.