8 redenen om voor een digitale polismap te kiezen

Als financiële dienstverlener wil je weten wat je klanten bezighoudt, hoe je het beste met ze in contact kunt blijven en hoe je ze een passend voorstel kunt doen. En zij willen weten welke producten ze bij jou hebben ondergebracht en hoe ze die snel en eenvoudig aan hun veranderende situatie kunnen aanpassen. Eigenlijk heb je een digitale polismap nodig.

Overzicht behouden

Met jouw groeiende klantenkring wordt het steeds lastiger om overzicht te houden op de administratie en communicatie. Met het risico dat je kansen of klanten mist. Je wilt overzicht houden over al die data, grafieken, boekhouding, e-mails, facturen en documenten. En ook je klanten vragen om een helder en actueel overzicht van hun producten. Een digitale polismap maakt onderdeel uit van een crm software voor tussenpersonen die de workflow beter in de hand willen krijgen. Maar wat levert crm software je eigenlijk op?

Je klanten beter in beeld met de digitale polismap

Allereerst kun je met zo’n digitale polismap je klanten beter bedienen. Je hebt beter in beeld wie je klanten zijn en wat ze nodig hebben. Daardoor kun je proactief acteren op hun behoeften: je hebt al een antwoord voordat ze de vraag hebben gesteld. Je kunt je klanten met zo’n crm pakket online een passend aanbod doen, een op maat oplossing voor hun problemen. Je kunt ze een reminder sturen om tijdig tot actie over te gaan bij bijvoorbeeld het verlopen van een polis, het overschrijden van een datum of het bij het wijzigen van voorwaarden. Zo kun je klanten vlot en op maat op hun wenken bedienen. En is dat ook niet precies wat je klanten van je verwachten anno 2021?

Een crm pakket dat past bij jouw bedrijf

Je kunt op internet allerlei pakketten vinden die tegemoetkomen aan jouw eisen. Bedenk wel goed wat je van het pakket vraagt en of dat pakket het ook kan leveren. Bekijk ook of het programma jouw klanten en hun gegevens in een goed overzicht weergeeft. En of een en ander goed beveiligd is. Bedenk ook goed wat ervoor nodig is om het crm pakket te integreren in je bedrijf. En dat het tijd kost om je systemen aan te passen en om met de nieuwe software te leren omgaan. Je klanten en medewerkers moeten immers aan het systeem wennen. Het is daarom belangrijk direct het juiste systeem te kiezen zodat je niet later nog een keer door dat gewenningsproces heen moet want dat kost tijd en geld.

Kiezen voor een digitale polismap

Een digitale polismap geeft je overzicht in je producten, je klanten en hun vragen en helpt je om snel en passend te acteren op de veranderende situatie van je klanten. En je klanten kunnen hun gegevens eenvoudig inzien en waar nodig bewerken, waar ze op dat moment ook zijn! Bovendien zien ze alle verzekeringen; dus ongeacht waar ze verzekerd zijn. Dat is een groot voordeel en biedt gemak! Zoek je zo’n digitale polismap? Deze digitale polismap is slechts één van de onderdelen van fixfin, de CRM software voor financiële dienstverleners.

  1. Alle verzekeringen overzichtelijk op één digitale plek
    Je klanten zien in een oogopslag al hun verzekeringen en waar ze zijn verzekerd.

  2. Altijd actueel en bij de hand
    Klanten hoeven niet meer te zoeken in een stapel papieren of een ordner naar hun verzekeringspapieren of polisvoorwaarden. Alles staat geordend in hun eigen stukje cloud: waar ze ook zijn, ze kunnen zelf al hun gegevens eenvoudig inzien.

  3. Midden in de nacht muteren
    Klanten hoeven niet meer te bellen om wijzigingen door te geven. Als bij wijze van spreken ’s nachts een baby wordt geboren dan kan hij hem of haar ‘s morgens al toevoegen via de polismap.

  4. Schadeafhandeling op de voet volgen
    De klant kan vanaf het melden van de schade elke stap digitaal volgen tot de uitkering van de schade. Zo is hij dankzij de digitale polismap altijd volledig op de hoogte.

  5. Automatische workflows
    De verzekeringen in de digitale polismap worden automatisch gecheckt: is je klant nog goed verzekerd, is hij onder- of onverzekerd? Zo kun je altijd tijdig een passende actie ondernemen.

  6. Automatische beoordeling na schadeafhandeling
    Met de digitale polismap wordt je klant altijd gevraagd hoe hij jouw schadeafhandeling heeft ervaren. Je relatie ontvangt automatisch een mail om een review te geven over jouw dienstverlening. Zo weet jij wat je eventueel nog kunt verbeteren.

  7. Passende nazorg
    Binnen de digitale polismap wordt automatisch nazorg gepleegd. Met behulp van 7 scans wordt het verzekeringspakket up to date gehouden of geoptimaliseerd.

  8. Alle data zijn veilig
    Alle data staat bij ons in de cloud. Door middel van two-factor-authentication borgen we de veiligheid van je klant. Daar bovenop hebben wij als een van de weinigen een cyber-risk-dekking. Gewoon omdat we jou en je klant optimaal willen beschermen.

  9. Eigen huisstijl
    Je kunt het dashboard je eigen huisstijl meegeven: logo’s, lettertype, kleuren. Zo vergroot je de herkenbaarheid voor je klant. De klant ervaart het als het jouw eigen vertrouwde omgeving.

Meer info over een digitale polismap

Wil je meer wilt weten over de software van fixfin, de CRM software voor financiële dienstverleners? Plan dan nu een gratis adviesgesprek in. Fixfin biedt de beste en meest complete polismap voor jou en je klanten? Ontzorg hen en jezelf met fixfin.

Deel:

Recente artikelen

Dit is waar we ons recent mee bezig hebben gehouden.