Meer rust en ruimte voor tussenpersonen

Hoe je je klanten sneller en beter kunt benaderen en behandelen

Druk, druk, druk. Je volle mailbox, klanten die bellen, gesprekken voeren, het is vaak rennen en vliegen om alles (op tijd) af te hebben. Hoe kun je als onafhankelijke tussenpersoon rust en ruimte vinden om je werk goed te doen? Dat kan met een softwarepakket dat jou adequaat ondersteunt in je bedrijfsprocessen en dat jou helpt bij het stroomlijnen van je klantcontacten. Het is nu het moment om voor zo’n CRM-systeem of verzekeringssoftware systeem te kiezen. Aan welke eisen moet zo’n pakket voldoen zodat jij niet weer alles zelf moet doen? 

1. Brengt bedrijfsprocessen in beeld

Je wilt als tussenpersoon overzicht hebben over wie je klanten zijn, wat ze doen en wat ze nodig hebben. Als je hun actuele data en polissen bij de hand hebt, kun je snel zien welke actie nu nodig is. Hoe meer overzicht, hoe sneller jij kunt werken. Met zo’n modern beheersysteem bespaar je tijd en voorkom je frustraties. Jij en je personeel weten in één oogopslag wat ze moeten doen. En je kunt je zelf verder wijden aan winstgevende activiteiten als acquisitie en marketing. Of gewoon genieten van je vrije tijd.

2. Koppelt data snel en efficiënt

Het maken van een offerte voor een klant of het bijwerken van polisgegevens kan uren of zelfs dagen duren: papieren documenten heen en weer sturen, achter contactpersonen aanbellen, enzovoort. Met een goed CRM-systeem is dat voortdurend opzoeken en heen en weer schuiven van informatie van en naar verschillende systemen overbodig geworden. Zo’n systeem koppelt klant, tussenpersoon en verzekeraar of bank in real time aan elkaar. Je bent geen uren tijd meer kwijt aan het bij elkaar zoeken van alle klantgegevens. De software onderhoudt verbinding met verzekeringmaatschappijen en banken zodat je altijd de actuele gegevens in beeld hebt en je klant in no time een passend voorstel kunt doen, eenvoudig een offerte kunt uitbrengen, tarieven kunt vaststellen of polisinformatie aan je klanten kunt doorgeven.

3. Automatiseert het contact met relaties

Namen, adressen, polissen, uitgebrachte offertes, gepleegde telefoontjes en verstuurde mails: van elke klant moet je een massa gegevens bijhouden. Een modern CRM-systeem automatiseert al deze informatie zodat je direct inzicht hebt in alle actuele klantgegevens. Daardoor kun je snel en eenvoudig een passend voorstel doen aan je klanten. Met de correcte data kom je als tussenpersoon efficiënt en betrouwbaar over. En dat weet een klant wel te waarderen.

4. Is gebruikersvriendelijk

Dat is wat je wilt: CRM-software waar je snel en eenvoudig mee kunt werken. Een modern CRM-systeem heeft een toegankelijk en handig dashboard, koppelingsmogelijkheden en e-mail software die processen voor je automatiseert. Dat maakt het werken met zo’n systeem niet alleen eenvoudig maar ook nog eens heel plezierig. En meer plezier in ons werk willen we natuurlijk allemaal.

Niet achterblijven

Met de komst van moderne CRM-technologie vindt er een omslag plaats in de verzekeringsbranche. De consument-gerelateerde softwaretechnologie zal zich de komende jaren in rap tempo verder ontwikkelen. Het Engelse Breeze Insurance meldt dat ‘de wereldwijde investeringen in verzekeringssoftware zijn gestegen van 348 miljoen dollar in 2012 naar 6,15 miljard dollar in 2022.’

Als je als verzekeringskantoor niet wilt achterblijven kun je maar beter vandaag nog actie ondernemen. Anders lig je nu al mijlenver achter op je concurrenten.

Wil jij ook investeren in nieuwe technologie? fixfin is een compleet CRM-systeem dat jou niet alleen heel veel tijd en moeite bespaart, maar dat met je meedenkt en jou verder helpt met het groeien van jouw assurantiekantoor.

Vraag een gratis demo aan en probeer fixfin nu tijdelijk 14 dagen helemaal gratis.

Deel:

Recente artikelen

Dit is waar we ons recent mee bezig hebben gehouden.