Zo houd jij je klanttevredenheid op peil

Zijn mijn klanten wel tevreden over mijn dienstverlening

Hoe blij zijn je klanten met je. Heb je enig idee?
Is het van belang om het te weten? Als jij een betere polis hebt afgesproken met je klant zal hij vast erg blij zijn . Maar wanneer hij erachter komt bij zijn eerste claim, dat hij toch niet meer dan de dagwaarde van zijn gevallen iPhone terugkrijgt, kan hij toch minder blij zijn . Wat vindt je relatie dan van jou? Als je niet weet wat je klant er echt van vindt, kun je jouw dienstverlening ook niet optimaliseren. Maar hoe pak je dat aan?

Weet je wat er speelt?

Uiteraard doe jij je best om je relaties goed in te lichten en de belangrijke zaken uit de hypotheek- of verzekeringsvoorwaarden toe te lichten. Toch gebeurt het dat relaties na verloop van tijd ontevreden raken. Wellicht zijn ze de voorwaarden vergeten of is er iets veranderd in gezinssamenstelling of bijvoorbeeld het inkomen, en zijn ze niet meer tevreden over de polissen die ze hebben. Het gemiddelde assurantiekantoor heeft 500 klanten en 5000 polissen, die kun je moeilijk allemaal blijven vragen of ze nog tevreden zijn. Maar hoe weet je dan wat er speelt?

Gissen is missen

Als klanten ontevreden zijn, weet je dat vaak niet. Een ontevreden klant kan zo ineens vertrokken zijn. Zonder boe of bah en jij vraagt je af waarom… je kunt er alleen maar naar gissen. Had je dan toch wat vaker moeten bellen? Had je toch via de mail een algemeen klanttevredenheidsonderzoek moeten doen? En wat had je dan moeten vragen? En wat moet je dan met AL die data? Dat is niet te overzien.
Zijn daar geen tools voor?

Meten is weten

Die zijn er zeker. Er zijn verzekeringssoftware die ervoor zorgen dat je relaties mailtjes ontvangen nadat ze een polis bij je hebben afgesloten. De meeste beoordelingssystemen geven jou als kantoor een algemeen cijfer zodat jij weet of je goed bezig bent of niet.

Wat heb je er eigenlijk aan

Maar wat heb je daar eigenlijk aan? Je wilt meer weten. Je wilt precies weten wat er goed gaat en wat er minder goed gaat. Alleen op die manier is een beoordelingsmodule zinvol. In de basis is een beoordelingsmodule iets voor jou als bedrijf, voor intern. Jij wilt weten hoe jij je klanten tevreden houdt. De meeste beoordelingsmodules zijn erop gepind om jou een zo positief mogelijk, algemeen cijfer te geven. Denk aan Advieskeuze en dergelijke. Dat is leuk voor op je website, om klanten te trekken en klanten een goed gevoel te geven dat ze bij jou zitten. Maar je wilt die ontevreden klant, die jou 1 ster gaf omdat hij baalde van de in zijn ogen slecht afgehandelde claim, liever niet in de openbaarheid hebben. Je wilt de kans krijgen om zijn mening te veranderen, voor dat hij jou een slechte review geeft.

Ga voor 100% tevreden klant

fixfin heeft zo’n beoordelingsmodule. Die zit standaard in alle abonnementen inbegrepen. Wanneer een relatie een actie heeft uitgevoerd binnen het systeem, kun jij hem of haar met één druk op de knop een gepersonaliseerde beoordeling vragen. Je relatie hoeft alleen maar op één van de 5 smileys te klikken en jij weet genoeg. Per dienst of product, weet jij dan of je goed bezig bent of niet én je kunt direct contact opnemen met je klant als jou de rating niet aanstaat. Dan zit je er dus bovenop, zonder dat het je ook maar iets van moeite kost. Je klant is misschien niet blij, maar jij krijgt een tweede kans. Een tweede kans om het zeer bij de klant te verzachten, je dienstverlening te verbeteren en te zorgen voor een 100% tevreden klanten score!

Probeer nu 14 dagen gratis

De gepersonaliseerde beoordelingsmodule is slechts één van de vele onmisbare tools die fixfin te bieden heeft als enige CRM dat speciaal voor tussenpersonen is ontwikkeld. Wil jij eens ervaren hoe fixfin jouw kantoor naar het volgende niveau kan tillen?

Vraag hier een gratis demo aan. Je krijgt een persoonlijke uitleg en je mag het systeem 14 dagen gratis gebruiken.

Deel:

Recente artikelen

Dit is waar we ons recent mee bezig hebben gehouden.